dinsdag 25 augustus 2009

Genept


Vorige week kwam langs de bekende vishandel Volendam op Hoog Catharijne en ik dacht mijn gezin eens te verwennen met een culinair diner. Kabeljauw als hoofdgerecht (ai, niet zo duurzaam) met zeekraal en een - volgens de winkel zelfgemaakte - kreeftensoep als voorafje. Wat een teleurstelling toen ik thuis de ingrediƫntenlijst van de soep eens bekeek: water, alcohol, melkproducten, surimi chunks, gemodificeerd zetmeel, E1422, zout, aroma, paprika, smaakversterker MSG, dextrose, vispoeder, plantaardige eiwithydrolysaat, vleesextract, kruiden, specerijen en tarwezetmeel. De meeste ingrediƫnten komen in mijn keuken niet voor, maar het belangrijkste: waar is de kreeft? Mag een winkel een soep kreeftensoep noemen als er 0% kreeft in zit? Ik neem tenminste aan dat de surimi chunks niet van kreeft zijn gemaakt. Ik zal het eens gaan uitzoeken, maar ik voelde me behoorlijk genept!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten